Sunday, 29 May 2016

Academies: Δώδεκα facts που πρεπει να ξερετε!


Εαν εχετε ηδη ξεκινησει να διδασκετε στον κρατικό τομεα της Αγγλιας, σιγουρα θα σας επιασε ενας κομπος στο στομαχι οταν διαβασατε αυτο τον τιτλο.

Εαν ανηκετε και σε καποιο Teachers Union της Αγγλιας, πιθανως να σας επιασαν ΚΑΙ τα νεύρα σας.

Εαν παλι ειστε ενας απο τους καινουριους συναφελφους που ειτε δεν εχουν ερθει ακομη, ειτε απασχολουνται σε Παιδικους Σταθμους, το πιθανοτερο ειναι να μην εχετε ιδεα τί ειναι τα Academies.

Ειτε σας ενδιαφερει η διδασκαλια στον κρατικο τομεα ειτε οχι, ο ορος αυτος ειναι σημαντικος στον τομεα μας και κατι που πρεπει να γνωριζετε, οχι μονο για την επαγγελματικη σας αποκατασταση αλλα και για το οτι προκειται για ενα θεμα που απασχολει πολυ τις πολιτικες εξελιξεις και την εκπαιδευτικη νομοθεσια της Αγγλίας.




Τί είναι λοιπόν τα Academies?


Εαν έχετε ξεκινησει Supply Teaching μεσω γραφειων,  ή εαν εχετε ξεκινησει τις αιτησεις για δουλεια, θα εχετε ισως προσεξει πως καποια σχολεια αναφερονται με τον όρο Primary Schools, π.χ. Kensington Primary School, ενώ κάποια άλλα με τον όρο Academies, π.χ. Trinity Primary Academy.


Ας δουμε μερικα πολυ σημαντικα facts για τα Academies:

1. Με τον ορο Academies αναφερομαστε σε σχολεια που ειναι state funded, δηλαδη επιδοτουμενα απο το κρατος και με δωρεαν φοιτηση, ΑΛΛΑ ανηκουν ειτε σε μεμονωμενους ιδιωτες, είτε σε charities ή οργανισμους. Tα Academies λαμβανουν την επιδοτηση τους κατευθειαν απο το κρατος, ενω τα απλα κρατικα σχολεια επιδοτουνται απο το Δήμο τους.


2. Προς το παρον, απο τα συνολικα 3.381 Secondary Schools της Αγγλιας, τα 2.075 ειναι Academies, ενώ απο τα 16.766 Primary Schools τα 2.440 ειναι Academies. O αριθμος αυξηθηκε δραμματικά με την κυβερνηση του Μαϊου 2010 και εξακολουθει με την παρουσια των Conservatives.


3. Το γεγονος οτι τα Academies ανηκουν επισημα σε ιδιωτες σημαινει οτι οι ιδιωτες ειναι αυτοι που επιλεγουν με ποιο τροπο θα χρησιμοποιηθεί το επίδομα απο το κρατος, κατι το οποιο θα επηρεασει τα σχολικα υλικα στα οποια θα εχουν προσβαση οι Δασκαλοι, τον εξοπλισμο, την κατασταση του κτιριου, την ποιοτητα του σχολικου φαγητου αλλα και τα διαθεσιμα χρηματα για επιπλεον δραστηριοτητες των μαθητων.

4. Καθοτι τα Academies ανηκουν σε ιδιωτες, δεν υποχρεουνται να ακολουθουν πιστα το UK National Curriculum ή το EYFS, εκτος απο τα Core Subjects, δηλαδη English and Maths, για τα οποια πρεπει να ακολουθουν πιστα τη νομοθεσια και να υπαγονται στις κρατικες εξετασεις. Παρολα αυτα σημερα, τα περισσοτερα Academies δε διαφοροποιουν το Αναλυτικο Προγραμμα τους απο αυτο του κρατικου τομεα.



5. Τα Academies δεν υποχρεουνται να ακολουθουν τις κρατικες νομοθεσιες οσον αφορα τη μισθολογια των Δασκαλων, τις διακοπες ή τα ωραρια και τα διαλείμματα τους. Αυτο σημαινει οτι πολλα απο τα Academies δεν παρεχουν στους Δασκαλους το απαιτουμενο lunch break, ενώ καποια λειτουργουν μία επιπλεον ωρα σε σχεση με τα κρατικα σχολεια.

6. Τα Academies εχουν δικη τους μισθολογικη κλιματα που διαφερει απο Academy σε Academy. Ωστοσο οι μισθοι αυτοι δεν ειναι ιδιαιτερα διαφορετικοι σε σχεση με αυτους των κρατικων σχολειων. Πολλες φορες, λογω της παρατεταμενης λειτουργιας τους προσφερουν το λεγομενο Allowance, δηλαδη μια επιπλεον πληρωμη ως αποζημιωση για τον επιπλεον χρονο που ξοδευει ο Δασκαλος στο σχολειο.

7. Η προσληψη Δασκαλων στα Academies δε διαφερει ιδιαιτερα απο αυτη των κρατικων σχολειων και γινεται με αιτηση, συνεντευξη, ελεγχο συστασεων και στη συνεχεια προσληψη με συμβολαιο. Ωστοσο στα κρατικα σχολεια το συμβολαιο παρεχεται απο τον εκαστοτε Δημο ενώ για να απολυθει ενας Δασκαλος ακολουθουνται πιο μακροχρονιες και επισημες διαδικασιες.




8. Κάποια Academies ιδρυθηκαν ως Academies απο την αρχη, οπως για παραδειγμα η αλυσιδα Harris Academies και ARK Schools. Ωστοσο, πολλά κρατικα σχολεια μετατράπηκαν σε Academies μετα απο αποτυχια τους σε βαθμολογια του OFSTED. 

9. Είναι πολυ συνηθισμενο φαινομενο να επεμβαινουν μεμονωμενοι φορεις για να προσπαθησουν να μετατρεψουν ενα κρατικο σχολειο σε Academy οταν αυτο δειχνει να δυσκολευεται με τα χρήματα ή λαμβανει κακή βαθμολογια απο τον OFSTED. Αυτο οφελει ιδιαιτερα μεμονωμενους ιδιωτες αλλα και ιδιωτικα Trusts που εχουν οικονομικο όφελος απο μια τετοια μετατροπη.



10. Σε αντιθεση με τα κρατικα σχολεια οπου υπαρχει μεν ενδιαφερον για την προοδο των παιδιων, αλλα η πιεση ειναι καπως λιγοτερη, τα Academies ειναι ιδιαιτερα αυστηρα οσον αφορα τη βαθμολογια και τα αποτελεσματα των μαθητων. Τα Academies εχουν πολυ υψηλες απαιτησεις και εαν οι μαθητες μιας ταξης δε φτασουν να εχουν ολοι εξαιρετικα αποτελεσματα, τις περισσοτερες φορες το φταιξιμο ριχνεται στο Δασκαλο.

11. Το Αγγλικο κρατος προωθει και ενθαρρυνει τη μετατροπη των κρατικων σχολειων σε Academies καθοτι αυτο αφαιρει απο το κρατος ενα μεγαλο μεριδιο ευθυνης για τη λειτουργια των σχολειων αυτων.

12. Το 2016 επικρατησε σάλος στην Αγγλια με τη νομοθετικη αποφαση που απαιτουσε να μετατραπουν ολα τα κρατικα σχολεια σε Academies μεχρι το 2022. Αυτο δημιουργησε σημαντικες αντιδρασεις, κινητοποιησεις, απεργιες και διαμαρτυριες απο τα Teachers Unions της Αγγλιας οι οποιες οδηγησαν στο να αναβληθουν τα σχεδια αυτα, παρα το οτι η κυβερνηση εξακολουθει να ισχυριζεται οτι θα προτιμουσε ολα τα σχολεια να μετατραπουν σε Academies.


Πώς συνδεονται τα Academies με την επαγγελματική αποκατασταση των Ελλήνων Εκπαιδευτικών στην Αγγλία?

Υπαρχει μια σειρα απο συνθηκες οσον αφορα τα Academies, οι οποιες επηρεαζουν ειτε θετικα ειτε αρνητικα τους Έλληνες Εκπαιδευτικους που ζητουν εργασια στην Αγγλία.
Ας τις δούμε αναλυτικά:

1. Η δουλεια του Δασκαλου ειναι δυσκολη στην Αγγλια, με εξαντλητικη χαρτοδουλεια, διορθωσεις και επιπλεον δουλεια και planning στο σπιτι. Εαν ομως το ωραριο ειναι βαρυ στα κρατικα σχολεια, η δουλεια στα Academies ειναι δεκα φορες βαρυτερη. Απο την προσφατη εμπειρια μου ως Δασκαλα σε Academy, μπορω να πω οτι η κατασταση ηταν τουλαχιστον εξαντλητικη, και πολλες φορες βρισκομουν στο σχολειο για 12-13 ωρες την ημερα, οι οποιες δεν πληρωνονται εξτρα.

2. Πολλα Academies εχουν συγκεκριμενη πολιτικη για το φαγητο, η οποια επιβαλλει οτι ο Δασκαλος θα πρεπει να τρωει με τα παιδια την ωρα του φαγητου τους, ενω δε του επιτρεπεται να φερει δικο του φαγητο. Αυτο απο την εμπειρια μου, σημαινει οτι θα κληθειτε να φατε φασολια κονσερβας και πατατες κατεψυγμενες σε καθημερινη βαση, κατι που επιβαρυνει ατομα με προβληματα υγειας ή με ειδικη διαιτα.

3. Πολλες φορες, το υπολειπόμενο διαλειμμα που εχει ο Δασκαλος μετα το φαγητο δεσμευεται απο το σχολειο. Θα σας ζητηθει να ετοιμασετε την ταξη σας για το απογευμα ή να κανετε καποια δουλεια που θα σας αναθεσουν, το οποιο σημαινει οτι δεν υπαρχει χρονος για ξεκουραση.

4. Πολλα Academies εχουν μια επιπλεον ωρα διδασκαλιας την ημερα για τους μαθητες και ενω τα κρατικα σχολια αποδεσμευουν τους μαθητες στις 3.30 καθε μερα, πολλα Academies τους αποδεσμευουν στις 4.00 ή στις 4.30.

5. Ενώ στα κρατικα σχολεια ενας Δασκαλος μπορει να φυγει επισημα απο το σχολειο στις 4.00 αρκει να εχει εκτελεσει ολα του τα καθηκοντα, πολλα Academies δεν επιτρεπουν βασει συμβολαιου στο Δασκαλο να φυγει πριν τις 5.00.

6. Πολλα Academies δεσμευουν το Δασκαλο στις σχολικες διακοπες ειτε για λογους training ειτε για αλλες εργασιες μεσα στο σχολειο. Ωστοσο αυτο δεν ειναι συνηθισμενο φαινομενο.

7. Η σκληρη εργασια και οι διαφορετικες συνθηκες στα Academies εχουν ως αποτελεσμα να μην προτιμωνται απο Αγγλοφωνους εμπειρους Δασκαλους, καθοτι ενας εμπειρος Αγγλοφωνος Δασκαλος θα προτιμησει το σχολειο με τις λιγοτερες ωρες και τις πιο χαλαρες συνθηκες. Αυτο εχει ως αποτελεσμα τα Academies να εχουν πολυ μεγαλυτερη αναγκη για Δασκαλους σε σχεση με τα κρατικα σχολεια, αλλα όχι αρκετες αιτησεις απο υποψηφιους Δασκαλους με εμπειρια. Αυτο οφελει ιδιαιτερα Ελληνες Εκπαιδευτικους καθοτι εαν αποδειξετε οτι εχετε καποια εμπειρια εντος Αγγλιας και ικανοποιητικη προφορα ενδεχεται να προτιμηθειτε.

8. Παρα τη σκληρη δουλεια στα Academies, το να βρειτε δουλεια σε ενα απο αυτα θα ανοιξει τις πορτες σας σε ολα τα υπολοιπα σχολεια. Θα φτιαξει το βιογραφικο σας και θα σας δωσει δυνατοτητα επιλογης στο μελλον. Επομενως παρα τις βαριες εργασιακες συνθηκες που επικρατουν, αξιζει να δοκιμασετε και να προσπαθησετε να αντεξετε για 1-2 χρονια.

9. Τα Academies παρεχουν πολυ καλο training, και χρηματοδοτουν ακριβα σεμιναρια οπως το Ruth Miskin και το Maths Mastery, κατι που μπορει να φτιαξει το βιογραφικο σας.

10. Τα Academies εχουν συνηθως πολυ μεγαλη αναγκη σε εθελοντες καθοτι ο φορτος εργασιας ειναι τεραστιος. Επομενως μπορει να δυσκολευτειτε να εξασφαλισετε εθελοντισμο σε κρατικα σχολεια, αλλα θα βρειτε σιγουρα σε Academies, ειδικα σε αλυσιδες οπως οι ARK.


Εαν με αυτο το αρθρο δε σας τρομαξα, και θελετε να βρειτε δουλεια σε Academies, να θυμαστε τα παρακατω:

  • Όπως σε ολα τα σχολεια της Αγγλιας, ετσι και στα Academies θα υπαρξουν οι απαιτησεις της γλωσσας, ενω θα βοηθησει ιδιαιτερα (στην περιπτωση των Δασκαλων και Νηπιαγωγων) να εχετε κανει την καταρτιση Ruth Miskin καθοτι τα περισσοτερα Academies ακολουθουν τη μεθοδο.

  • Καποια σχολεια φέρουν επισημα τον τιτλο Academy. Ωστοσο ο τιτλος δεν ειναι εμφανης σε ολα τα σχολεια, ειδικα σε αυτα που μολις μετατραπηκαν σε Academies. Ειναι σημαντικο να εξετασετε το κατα ποσο ενα σχολειο εχει μετατραπει σε Academy βλεποντας εαν ανηκει σε καποια αλυσιδα ή σε κάποιο Charity ή Trust. 

  • Γνωστές αλυσιδες Academies ειναι οι Harris Academies, και οι πασιγνωστες ARK Academies. Ωστοσο θα βρειτε πολυ περισσοτερα στο Google ή με μια αναζητηση στην περιοχη σας.

Κλείνοντας, για να ενημερωθειτε για τις πολιτικες εξελιξεις οσον αφορα τα Academies, θα βρειτε μερικα πολυ σημαντικα άρθρα εδώ αλλα και εδώ.



Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.