Friday, 19 August 2016

Η σημασία του Questioning στην Αγγλική τάξη

Question, στα Αγγλικά, σημαίνει ερώτηση.



O όρος Questioning, όταν αναφερόμαστε σε μια Αγγλική τάξη, είναι ιδιαίτερης σημασίας.

Θα συναντήσετε αυτό τον όρο ως μέρος του Planning σε οποιαδήποτε τάξη του Δημοτικού και των Nurseries. Ο ορος αυτός είναι πολύ σημαντικός για τον OFSTED και ένα απο τα βασικά σημεία που  θα εξετάσει ένας Inspector όταν έρθει στην τάξη σας.

Με τον όρο questioning αναφερόμαστε στις συγκεκριμένες ερωτήσεις που θα τεθούν κατα τη διάρκεια ενός μαθήματος σε μία Αγγλική τάξη. 

Οι ερωτήσεις αυτές είναι πάντα προ-καθορισμένες και πολλές φορές πρέπει να είναι τριών διαφορετικών επιπέδων, για να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των higher attainers, lower attainers, SΕΝ και medium attainers. 

Ωστόσο σε ένα Day Nursery, λόγω του ελεύθερου παιχνιδιού, το questioning γίνεται αυθόρμητα μέσω της ελεύθερης αλληλεπίδρασης ενηλίκου-παιδιού. Παρόλα αυτά και σε αυτη την περίπτωση πρέπει να είναι προσεκτικό και μελετημένο.

Ας δούμε το questioning όπως εφαρμόζεται σε......
  1. Μία τάξη Δημοτικού
  2. Ένα Day Nursery


1. Το questioning σε μια τάξη Δημοτικού

Κάνοντας το Planning για ένα μάθημα οποιουδήποτε αντικειμένου, είτε αυτό είναι English, είτε Maths είτε Science, ο Εκπαιδευτικός πρέπει να σκεφτεί προσεκτικά τις ερωτήσεις που θα θέσει στους μαθητές, και τις περισσότερες φορές, να τις αναφέρει ξεκάθαρα στο Planning του. 

Πολλά σχολεία, μάλιστα, όπως αυτό στο οποίο δούλεψα μέχρι πρόσφατα, έχουν ερωτήσεις κατηγοριοποιημένες ανάλογα με τις διαφορετικές ομάδες μαθητών.

Ένα παράδειγμα:

Ας υποθέσουμε οτι ένας Εκπαιδευτικός διδάσκει για τον όρο ''Postcard'' σε μία Reception Class.
Οι ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι κατηγοριοποιημένες ως εξής:

ΗΑ: What does a postcard need in order to be delivered? (stamp, address, name)
MA: Why do we send a postcard to somebody? (Because we are on holiday/ abroad)
LA: Who would you like to send a postcard to? What would you like to say to them?

Οι ερωτήσεις που θα τεθούν κατα τη διάρκεια ενός μαθήματος πρέπει να είναι προ-σχεδιασμένες ανάλογα με τα διαφορετικά επίπεδα των παιδιών αλλα και τις γνώσεις μιας τάξης. 
Οι ερωτήσεις θα είναι διαφορετικές για τους προχωρημένους μαθητές που έχουν ως πρώτη γλώσσα την Αγγλική, απο αυτές που θα τεθούν σε μια τάξη οπου οι προχωρημένοι μαθητές είναι EAL (English as an Additional Language) μεσαίου επιπέδου.

Κάθε φορά που κάνετε το Planning σας, ειναι πολυ σημαντικο να σκεφτείτε διεξοδικά το questioning καθότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αξιολόγησή σας είτε αυτή γίνεται λόγω κάποιου trial για θέση εργασίας, είτε γίνεται λόγω μιας επίσκεψης απο τον OFSTED.


2. To questioning σε ένα Day Nursery

Σε ένα Day Nursery κυριαρχεί το ελεύθερο παιχνίδι, ενώ το Planning γίνεται με πολύ πιο ανοιχτό τρόπο και ενδέχεται να τροποποιηθεί ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών.
Τα παιδιά σε ένα Day Nursery δε χωρίζονται σε attainment groups και έτσι οι ερωτήσεις δε διαφοροποιούνται με τον τρόπο που γίνεται σε μια Αγγλική τάξη Δημοτικού.


Το questioning σε μια τέτοια περίπτωση γίνεται αυθόρμητα μέσω της αλληλεπίδρασής σας με τα παιδιά.

Παρόλα αυτά έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό: 
Open-ended questions.


Τί σημαίνει αυτό?

Πολύ απλά οτι οι ερωτήσεις που θα κάνετε σε έναν preschooler πρέπει να είναι ανοικτού τύπου, δηλαδή οι απαντήσεις στην ερώτηση που θα θέσετε δε θα πρέπει να είναι ναι/όχι. 
Επιπλέον προτιμάται οι ερωτήσεις που θα θέσετε να μην έχουν σωστή ή λάθος απάντηση.


Βασική ανάγκη στην προσχολική εκπαίδευση της Αγγλίας είναι η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού και η ενθάρρυνσή του να επεκτείνει τη σκέψη του. 
Επομένως ερωτήσεις που έχουν μονολεκτικές απαντήσεις ή σωστές/ λάθος απαντήσεις, και ειδικά ερωτήσεις που γίνονται με διορθωτικό τρόπο, μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την αυτοπεποίθηση του παιδιού και να το αποθαρρύνουν απο το να συμμετάσχει ή να πάρει πρωτοβουλία στο μέλλον.

Είναι γνωστό οτι στον τομέα των Day Nurseries της Αγγλίας, πολλές φορές εργάζονται άτομα με πολύ χαμηλές πιστοποιήσεις, που δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να ασχοληθούν διεξοδικά με θέματα όπως το questioning ή θέματα ανάπτυξης του παιδιού. 

Επομένως ενδέχεται στο χώρο εργασίας σας να δείτε πολλές φορές το διορθωτικό τρόπο διδασκαλίας και ερωτήσεις τύπου σωστό/λάθος. 

Ωστόσο σε μια επίσκεψη του OFSTED, αλλα και κατα τη διάρκεια ενός δοκιμαστικού, έχετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας οτι αυτό για το οποίο θα σας αξιολογήσουν είναι περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο επεκτείνετε τη σκέψη και τη γλώσσα του παιδιού με τις ερωτήσεις σας, και λιγότερο για την προώθηση των σωστών απαντήσεων σε ερωτήσεις τύπου ''Τί χρώμα είναι αυτό?''.

Ένα παράδειγμά questioning κλειστού τύπου:
Τί ζώο είναι αυτό? Πώς λέγεται?

Ένα παράδειγμα questioning ανοικτού τύπου:
Τί μπορείς να κάνεις με αυτό το ζωάκι?

Εάν δουλεύετε/ σκοπεύετε να δουλέψετε σε μια τάξη σχολείου και χρειάζεστε ιδέες για σωστό questioning, το Google είναι ο καλύτερος φίλος σας. Ωστόσο ένα πολύ βοηθητικό άρθρο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ένα εξαιρετικό άρθρο σχετικά με το σωστό questioning σε ένα Day Nursery είναι αυτό. 

Είναι σημαντικό να θυμάστε οτι σε ένα Day Nursery όλες οι στιγμές είναι κατάλληλες για questioning, είτε πρόκειται για την ώρα του μεσημεριανού γεύματος, είτε για την αλλαγή πάνας, είτε κατα τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού καθότι ενθαρρύνει τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού σε όλους τους τομείς.



Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρουμε οτι στην περίπτωση προσχολικών τάξεων Δημοτικού σχολείου (Nursery Class/ Reception Class) το questioning γίνεται και με τους δύο τρόπους, δηλαδή και μέσω του ελεύθερου παιχνιδιού, αλλα και μέσω του Planning κατα τις ομαδικές δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει λόγω του οτι οι προσχολικές τάξεις Δημοτικών σχολείων, παρα το οτι βασίζονται στο ελεύθερο παιχνίδι, συμπεριλαμβάνουν και οργανωμένη διδασκαλία.



Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.

No comments:

Post a Comment

Ευχαριστω!