Sunday 18 March 2018

Ξεκινώντας Supply Teaching: Τί πρέπει να ξέρετε!


Το supply teaching είναι το αναγκαίο και συνηθισμένο ξεκίνημα κάθε εκπαιδευτικού απο άλλη χώρα που προσπαθεί να κατοχυρώσει μια μόνιμη διδακτική θέση σε σχολείο της Αγγλίας. Για τις περισσότερες/ους συναδέλφους και ειδικά όσους ειδικεύονται στη προσχολική αγωγή, το supply teaching είναι η ενδιάμεση στάση ανάμεσα στη δουλειά ως nursery nurse και τη διδασκαλία. 
Και παρά το οτι είναι και αυτό-όπως κάθε νέο ξεκίνημα- μια στρεσογόνα κατάσταση, σίγουρα είναι αναπόφευκτη εαν θέλετε κάποια στιγμή να προτιμηθείτε για μόνιμες θέσεις σε σχολεία. 
Η αλήθεια είναι οτι η εργασία σε σχολείο δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση για εμάς τους μετανάστες εκπαιδευτικούς. 
Ωστόσο ελπίζω σε αυτό το άρθρο να σας δώσω μια κατεύθυνση για το τί να περιμένετε σε αυτό το νέο στάδιο της καριέρας σας και πώς να κινηθείτε για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.







Η παρούσα κατάσταση στα Αγγλικά σχολεία:

Για να μπορέσει κάποιος να καταλάβει τις συνθήκες που επικρατούν στο supply teaching είναι σημαντικό να κατανοήσει τις συνθήκες που επικρατούν στα Αγγλικά σχολεία. 
Πρώτον είναι σημαντικό να καταλάβουμε οτι η εργασία στα κρατικά σχολεία της Αγγλίας δεν έχει καμία σχέση στις συνθήκες πρόσληψης με το Ελληνικό δημόσιο. Οι αιτήσεις για εργασία στα κρατικά σχολεία γίνονται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που γίνονται και οι αιτήσεις για τα ιδιωτικά: αίτηση, shortlisting, συνέντευξη. Την ίδια στιγμή κατα τη διάρκεια της διδακτικής σας πορείας θα έρθετε αντιμέτωποι με ασταμάτητες εβδομαδιαίες και μηνιαίες μεθόδους αξιολόγησης, παρατηρήσεις μαθημάτων, βαθμολόγιση έναντι της κλίμακας OFSTED και αυστηρό tracking για να εντοπιστεί το αν έχετε θέσει σε εφαρμογή τις προτάσεις των εργοδοτών σας. Η εργασία στα σχολεία είναι καθαρά target based. Θα πρέπει στο τέλος του χρόνου ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών σας να έχει φτάσει τα national standards που ορίζονται σε English και Maths (ακόμη και αν οι μισοί έχουν μόλις έρθει απο το Μπαγκλαντές και δε μιλούν Αγγλικά) και πολλοί απο τους μαθητές σας πρέπει να είναι παραπάνω απο τα national standards (exceeding). Εαν οι μαθητές σας δεν εχουν φτάσει τα ποσοστά που σας έχουν οριστεί τότε θα πρέπει στο τέλος του χρόνου να λογοδοτήσετε γιαυτό. Για παράδειγμα, το 80% των μαθητών μου πρέπει να είναι Early Learning Goal μέχρι το τέλος του χρόνου, και απο αυτούς τους μαθητές πρέπει 7 να είναι στην κατηγορία ''exceeding''. Αυτό σημαίνει οτι απο τους 30 μαθητές μου μόνο 3-4 (με το ζόρι) μπορούν να μην είναι στο εθνικό επίπεδο.

Δεύτερον, αυτή τη στιγμή η Αγγλική εκπαίδευση κινείται με ταχύτατους ρυθμούς προς την ιδιωτικοποίηση, ρευστοποίηση και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Τα σχολεία γίνονται academies με ραγδαίους ρυθμούς όπως έχω αναφέρει και σε αυτό το άρθρο. Το Αγγλικό κράτος δε βαδίζει τόσο στα βήματα της δημιουργικής μάθησης όσο στην κατάκτηση καλών scores στην κλίμακα του OECD

Επομένως για τα σχολεία έχει περισσότερη σημασία το να έχουν καλά ποσοστά προόδου των μαθητών παρά το να γίνεται δημιουργική ή ευφάνταστη μάθηση στη τάξη. Με λίγα και αγενή λόγια, ο εκάστοτε διευθυντής δε δίνει δεκάρα για την ικανότητα του εκπαιδευτικού να δημιουργήσει διασκεδαστικές διαθεματικές δραστηριότητες για τον κύκλο του νερού ή για το πόσο ωραία κολάζ και small world trays μπορεί να φτιάξει. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι ο δάσκαλος να μιλάει και να προφέρει σωστά την Αγγλική γλώσσα, να έχει σωστή και μακροχρόνια γνώση και εμπειρία διδασκαλίας systematic synthetic phonics (κατα προτίμηση της μεθόδου Ruth Miskin), να γνωρίζει πολύ καλά τα expected και exceeding ELG descriptors του EYFS ή του UK National Curriculum KS1/ KS2 για Literacy και Numeracy, να έχει εμπειρία σε τάξεις με πολλαπλούς EAL learners και να δίνει έμφαση σε handwriting, σωστό letter size, presentation και γραφή με διαστήματα, τελείες και σωστή χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Επίσης να γνωρίζει πώς να δημιουργήσει σωστά resources που να βοηθούν reading και spelling. Αυτό σημαίνει οτι για τον εκπαιδευτικό που ξεκινά supply teaching στρώνεται μπροστά ένας μακρύς δρόμος με υπομονή και σκληρή δουλειά μέχρι να απορροφηθεί με σιγουριά σε μια διδακτική θέση. 






Τα είδη supply teaching.

Τα διαφορετικά είδη θέσεων στα κρατικά σχολεία πολλές φορές μπερδεύουν συναδέλφους που προσπαθούν να ξεκινήσουν στο χώρο. 
  • Daily supply: Ξεκινώντας με ένα teaching agency, η πρώτη δουλειά που θα σας προσφερθεί είναι το 
    daily supply. 
    Κατα τη διάρκεια του daily supply ο εκπαιδευτικός καλείται για κάλυψη σε διαφορετικά σχολεία κάθε μέρα. Αυτή η κάλυψη γίνεται είτε λόγω αρρώστιας του μόνιμου δασκάλου, είτε άδειας είτε training. Η δουλειά σε αυτή την περίπτωση δεν είναι σίγουρη καθότι μπορεί τη μια βδομάδα ο εκπαιδευτικός να κληθεί κάθε μέρα για δουλειά ενώ την άλλη βδομάδα να μην του τηλεφωνήσουν καθόλου. Το daily supply απαιτεί και πολλή ευελιξία. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι κάθε μέρα στις 7.00 το πρωί, ντυμένοι και να έχετε πιει τον πρώτο καφέ σας ωστε να μπορείτε να φύγετε αμέσως μόλις σας καλέσουν. Κάποιες φορές τα γραφεία μπορεί να σας κάνουν pre-book κάποιες μέρες απο την προηγούμενη εβδομάδα (π.χ. να σας τηλεφωνήσουν την Τετάρτη και να σας κλείσουν για σχολεία για τρεις μέρες την επόμενη εβδομάδα) ενώ κάποιες άλλες να σας καλέσουν το πρωί την τελευταία στιγμή. Πολλές φορές αυτό που βίωσα κάνοντας daily supply ήταν οτι το γραφείο δε με έπαιρνε πάντα 8.00 το πρωί να με στείλει για δουλειά. Κάποιες φορές με έπαιρναν τηλέφωνο ακόμη και στις 9.00 και τις 9.30 το πρωί και μάλιστα με μεγάλη βιασύνη και έπρεπε να βγω αμέσως απο την πόρτα μου. Κατα τη διάρκεια του daily supply είναι απαραίτητο να είστε εξοπλισμένοι με χάρτες, να έχετε πρόχειρο το citymapping για να ψάξετε διαδρομές ή στην καλύτερη περίπτωση ένα φορτισμένο smartphone. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω χαθεί κατα τη διαδρομή μου σε σχολείο. Ωστόσο πολλά γραφεία θα σας στείλουν με email τη διαδρομή σας, κάτι που βοηθάει πολύ.

  • Long term supply: Το long term supply μπερδεύει ιδιαίτερα τους συναδέλφους. Και αυτό συμβαίνει επειδή το μπερδεύουν με τη μόνιμη θέση σε σχολείο. Η αλήθεια είναι οτι το long term supply είναι το απαραίτητο στάδιο ωστε να εξασφαλίσετε την πολυπόθητη εμπειρία και να μπείτε αργότερα σε σχολείο. Και μπορεί να μη σας εξασφαλίζει μονιμότητα σε βάθος χρόνου, ωστόσο σας εξασφαλίζει σίγουρη δουλειά για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα και τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε όλο το training που παρέχει το εκάστοτε σχολείο και να γίνετε μέρος του καθώς και να πάρετε τις πολυπόθητες συστάσεις απο διευθυντές. Το long term supply είναι η τοποθέτηση σε ένα σχολείο για ορισμένο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να γίνει είτε επειδή το σχολείο επείγεται να βρει δάσκαλο και δεν έχει χρόνο για αγγελίες και συνεντεύξεις, είτε λόγω ξαφνικής ασθένειας του μόνιμου δασκάλου, είτε λόγω άδειας μητρότητας. Κατα τη διάρκεια του long term supply έχετε όλες τις ευθύνες ενός μόνιμου δασκάλου και τη χαρτοδουλειά που αυτό συνεπάγεται και φεύγοντας απο την εκάστοτε θέση μπορείτε να ζητήσετε συστάσεις απο το διευθυντή σας. Ωστόσο σε ένα long term supply πληρώνεστε απευθείας απο το γραφείο σας με καθημερινό rate οπως πληρωνόσασταν στο daily supply. Κατα την αποχώρησή σας απο το σχολείο ανήκετε πάλι στο γραφείο που θα σας ξανακαλέσει για daily supply. Δεν πληρώνεστε διακοπές και αργίες καθότι οι διακοπές σας πληρώνονται μέσα στο ημερίσιο rate σας. Επιπλέον στο long term supply δεν υπάρχει συμβόλαιο με το σχολείο ούτε ξεχωριστό συμβόλαιο με το γραφείο και δεν υπάρχει ούτε notice period. Το σχολείο πληρώνει απευθείας το γραφείο για το placement σας και αν δεν είναι ευχαριστημένοι με την απόδοσή σας μπορούν νόμιμα να ζητήσουν απο το γραφείο να στείλει άλλο δάσκαλο. Κάτι ακόμα που είναι σημαντικό να καταλάβουν οι συνάδελφοι είναι οτι το long term supply σε καμία περίπτωση δεν εγγυάται μόνιμη πρόσληψη μετά απο ορισμένο χρονικό διάστημα. Το long term supply δε λειτουργεί με τη λογική του Ελληνικού δημοσίου και επομένως το να δουλέψετε σε ένα σχολείο με long term supply -ακόμη και για μεγάλο χρονικό διάστημα-  δε σημαίνει οτι θα σας προσλάβουν με μόνιμο συμβόλαιο. Πολλές φορές ακούω σε forum συναδέλφων την κλασσική ερώτηση ''Είμαι long term σε σχολείο, πόσο καιρό θα πάρει να γίνω μόνιμη''? Η απάντηση είναι, μπορεί να μη γίνετε καθόλου απο το συγκεκριμένο σχολείο.

  • Μόνιμη θέση: Η μόνιμη πρόσληψη γίνεται απο το σχολείο μέσω συνέντευξης και δοκιμαστικού μαθήματος. Για να προσληφθείτε με μόνιμη θέση απο σχολείο αυτό γίνεται με δύο διαφορετικούς τρόπους: Πρώτον, μέσω δικής σας ξεχωριστής αίτησης προς μόνιμες θέσεις σχολείων απο site του εκάστοτε δήμου. Δεύτερον μέσω του γραφείου σας εαν και εφόσον ένα σχολείο σας θέλει τόσο πολύ που να σας αγοράσει απο το γραφείο- και επομένως να περάσετε πια μόνιμα στο προσωπικό του σχολείου με συμβόλαιο απο το σχολείο και να μην έχετε καμία σχέση με το γραφείο σας. Για να προτιμηθείτε απο μόνιμες θέσεις συνήθως πρέπει να έχετε ένα καλό ποσοστό long term supply στο ενεργητικό σας, συνήθως στην ηλικιακή βαθμίδα που ζητά το σχολείο καθώς επίσης και συστάσεις απο τα προηγούμενα σχολεία σας. Απο την εμπειρία μου, για να σας καλέσουν για συνέντευξη σε μόνιμη θέση τα σχολεία θέλουν προηγούμενη εμπειρία long term (ή μόνιμη) τουλάχιστον 9-10 μήνες. 






Οι πιθανές δυσκολίες:

Μπορεί η διδασκαλία στο δημόσιο να απαιτεί πολύ κόπο, ωστόσο δεν είναι απίθανη ούτε άπιαστη. Σε αυτό το σημείο θα δείτε όλες τις πιθανές δυσκολίες που μπορεί να συναντήσετε ωστε να είστε προετοιμασμένοι.


  • Ένα πρόβλημα που συνάντησα ιδιαίτερα κατα την εγγραφή μου με γραφεία όταν πρωτοξεκινούσα supply teaching είναι οτι πολλά απο αυτά δε με εμπιστεύονταν ακόμη και αν επρόκειτο να κάνω daily supply. Το γεγονός οτι η εμπειρία μου στο παρελθόν δεν ήταν διδακτική τους έκανε να πιστεύουν οτι δε μπορώ να ανταπεξέλθω και πολλά γραφεία προσπάθησαν να με πείσουν να κάνω supply ως ΤΑ. 

  • Κάποια γραφεία δε δέχονται συστάσεις παρα μόνο εαν αυτές είναι απο σχολεία. Αυτό σήμαινε οτι η εγγραφή μου με κάποια γραφεία έμεινε πολλές φορές στη μέση.