Συγκεκριμένα σημαίνει η διόρθωση που κάνει ο εκάστοτε δάσκαλος στα γραπτά και τις εργασίες των μαθητών του με σκοπό να προωθήσει την επιπλέον κατανόησή τους.
Οι μαθητές στα σχολεία της Αγγλίας, στην πλειονότητά τους εκπληρώνουν το σημαντικό μέρος της ύλης στο σχολείο και δεν αναμένεται απο τους μαθητές να ''διαβάσουν στο σπίτι'', τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που συνηθίζεται στην Ελλάδα.
Η μάθηση και οι εργασίες λαμβάνουν χώρο μέσα στην τάξη και ο Δάσκαλος έχει πολύ λίγη ώρα ομιλίας και διδασκαλίας πριν οι μαθητές μεταβούν στα θρανία για να δουλέψουν.
Σε μεγαλύτερες τάξεις της δευτεροβάθμιας συχνά θα δείτε τους μαθητές να εκπληρώνουν projects και εργασίες στο σπίτι, ειδικά ως μέρος του GCSE και A' Levels. Ωστόσο ειδικά στην προσχολική αγωγή και στις ηλικίες του Δημοτικού οι μαθητές δε λαμβάνουν παρα μόνο ένα εβδομαδιαίο homework για τα Αγγλικά και τα Μαθηματικά.
Με τον ίδιο τρόπο οι μαθητές μιας προσχολικής ή δημοτικής τάξης σπάνια θα έχουν επιπλέον υποχρεωτική δουλειά στο σπίτι.
Ο βασικός λόγος είναι οτι οι μαθητές προέρχονται απο πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα: Παιδιά που ζουν σε ανάδοχες οικογένειες, παιδιά που ζουν με υπέργηρους παππούδες ή απλώς παιδιά των οποίων οι γονείς έχουν μόλις καταφτάσει και δε μιλούν ούτε μια λέξη στα Αγγλικά.
Επομένως ο Δάσκαλος μιας Αγγλικής τάξης πρέπει να βεβαιωθεί οτι φεύγοντας απο το σχολείο ο μαθητής δε θα έχει την ανάγκη της οικογένειάς του για να προοδεύσει και να κατανοήσει την ύλη.
Το homework που δίνεται στους μαθητές συχνά είναι απλό και έχει επαναλληπτική φύση ενώ στα περισσότερα σχολεία δίνεται μόνο μια φορά τη βδομάδα. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν το homework και επιβραβεύονται γιαυτό, ωστόσο το να μην κάνει το homework ένας μαθητής δεν επηρεάζει άμεσα τη μάθησή του.
Με λίγα λόγια, η βασική διαφορά στην αντιμετώπιση της εκπαίδευσης και του Δασκάλου ανάμεσα στην Αγγλία και την Ελλάδα, είναι οτι στην Αγγλία η απόλυτη ευθύνη της προόδου ενός μαθητή ρίχνεται στο Δάσκαλο και οχι στο διάβασμα του μαθητή. Εαν ένας μαθητής έχει χαμηλές επιδόσεις τότε αυτός που θα κριθεί και θα ερωτηθεί θα είναι ο Δάσκαλος.
Με τον ίδιο τρόπο η διόρθωση έρχεται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα της καθημερινής διδασκαλίας.
Δουλεύοντας σε μια Αγγλική τάξη, θα έχετε την ευθύνη της διόρθωσης όλων των γραπτών εργασιών που έχουν κάνει οι μαθητές στα Maths, Literacy και Science Books και αργότερα σε πολύ περισσότερα μαθήματα.
Και παρά το οτι η λέξη ''διόρθωση'' ακούγεται απλή και εύκολη, η αλήθεια είναι οτι ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική.
Aρχικά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε οτι σε κάθε μάθημα υπάρχει ένα διαφορετικό Learning Objective, το οποιο πρέπει να είναι τυπωμένο και κολλημένο στα τετράδια των μαθητών πριν αρχίσουν να δουλεύουν στη συγκεκριμένη σελίδα. Κάποια σχολεια το αποκαλούν και L.I. (Learning Intention) ή W.A.L.T.( We Are Learning To)
Π.χ. WALT: Add using number zero.
Στη συνέχεια και όταν ο μαθητής έχει ολοκληρώσει τη δουλειά του ακολουθεί η διόρθωση.
Tο κάθε Αγγλικό σχολείο ακολουθεί τη δική του γραμμή, δημιουργεί τα δικά του σύμβολα και χρησιμοποιεί διαφορετικά χρώματα στυλώ και μαρκαδόρων για το marking.
Ωστόσο ακολουθούν όλα τη γενική γραμμή του OFSTED.
Σύμφωνα με τον OFSTED, το marking στα βιβλία των παιδιών πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Να δίνει στο μαθητή ένα θετικό σχόλιο για τις ικανότητές του.
- Να δείχνει στο μαθητή τί έκανε λάθος
- Να δείχνει στο μαθητή next steps για να βελτιώσει τη δουλειά του στο μέλλον.
- Να δίνει τη δυνατότητα ο μαθητής να απαντήσει στο marking γραπτά.
- Να φαίνεται μέσα απο το marking στα βιβλία ενός μαθητή οτι ο μαθητής δεν επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος και οτι έχει μάθει απο τις διορθώσεις του Δασκάλου.
Στο σχολείο μου χρησιμοποιούμε μόνο δύο σύμβολα:
Ένα αστεράκι και ένα συννεφάκι. Δίπλα στο αστεράκι λέμε στο μαθητή κάτι θετικό για τη δουλειά του, ενώ δίπλα στο συννεφάκι δίνουμε στο μαθητή ένα next step για να κανει τη δουλειά του καλύτερη.
π.χ. στο παρακάτω γραπτό θα διόρθωνα ως εξής:
* Well done, you were able to use finger spaces independently.
☁ Next time form your letter ''m'' correctly.
Στη συνέχεια η μαθήτρια θα απαντούσε στο marking σχηματίζοντας μερικές φορές το γράμμα ''m'' στο κάτω μέρος της σελίδας. Ιδανικά η μαθήτρια τώρα ξέρει να το σχηματίσει και στο μέλλον αυτό θα φανεί στα γραπτά της.
Παρακάτω θα δείτε και μερικά άλλα παραδείγματα διόρθωσης απο διαφορετικές τάξεις του Δημοτικού και διαφορετικούς Δασκάλους. Ωστόσο όπως προανέφερα το κάθε σχολείο μπορεί να εφαρμόζει πολύ διαφορετικές στρατηγικές marking.
Στο προηγούμενο σχολείο μου είχαμε επικολλημένη μια λίστα με σύμβολα στο τετράδιο των παιδιών, η οποία βρισκόταν πάντα κάτω απο κάθε Learning Objective.
Στη συνέχεια ο Δάσκαλος έβαζε ένα τικ στα σύμβολα που αντιπροσώπευαν τα όσα είχε παραλείψει ο μαθητής στη δουλειά του, ενώ του αφήναμε και ένα θετικό σχόλιο. Στη συνέχεια ο μαθητής απαντούσε όπως περιέγραψα παραπάνω.
Κάθε φορά που ο μαθητής δουλεύει είναι επίσης σημαντικό να σημειώνεται στο βιβλίο αν δούλεψε ανεξάρτητα (independently) ή με τη βοήθεια ενήλικα (with adult support) καθότι αυτό θα επηρεάσει σημαντικά το assessment του.
Στις παρακάτω εικόνες θα δείτε μερικά παραδείγματα αυτών των tick lists:
Υπάρχουν και σχολεία που ενθαρρύνουν το μαθητή να βάλει ο ίδιος τικ στα σύμβολα που θεωρεί οτι έχει καταφέρει στη δουλειά του, ενώ ο Δάσκαλος αφήνει ένα θετικό σχόλιο και ζητά απο το μαθητή να απαντήσει. Ένα τέτοιο βλέπετε παρακάτω.
Κάποια σχολεία σημειώνουν τα εξής σύμβολα στα βιβλια των μαθητών με μερικές διαφοροποιήσεις:
- LOA (Learning Objective Achieved)
- LOPA (Learning Objective Partly Achieved)
- LONA (Learning Objective Not Achieved)
Σε κάθε περίπτωση η διόρθωση των βιβλίων απο το Δάσκαλο είναι υποχρεωτική και πρέπει να γίνεται πριν το τέλος της κάθε βδομάδας. Τυχόν αμέληση στο marking μπορεί να σημανει κακή βαθμολογία ή ακόμη και απόλυση.
Αν δουλεύετε ή σκοπεύετε να δουλέψετε ως Supply Teacher, τότε σίγουρα το marking θα είναι κάτι που θα απαιτήσει απο εσάς ευελιξία και προσαρμοστικότητα καθότι κάθε μέρα θα πρέπει να διορθώνετε με έναν διαφορετικό τρόπο.
Και φυσικά το γεγονός οτι κάνετε μόνο ημερήσια κάλυψη δε σημαίνει οτι δε θα χρειαστεί να διορθώσετε τα γραπτά της διδασκαλίας σας!
Φτάνοντας σε ένα σχολείο φροντίστε να μάθετε αμέσως τον τροπο διόρθωσής του, ο οποίος μπορεί να βρίσκεται τοιχοκολλημένος στην τάξη. Επιπλέον μπορείτε να κοιτάξετε τις προηγούμενες διορθώσεις του μόνιμου Δασκάλου τον οποίο καλύπτετε και να πράξετε αναλόγως.
Μήν ξεχνάτε οτι σαν supply teachers βρίσκεστε (συνήθως) σε μια μεταβατική φάση της καριέρας σας και θέλετε να κάνετε καλή εντύπωση ωστε να εξασφαλίσετε μια long-term θέση. Επίσης το να κάνετε καλή εντύπωση στα σχολεία σημαίνει οτι θα σας καλέσουν ξανά όταν σας χρειαστούν.
Αν ξεκινάτε ή έχετε ξεκινήσει ήδη την καριέρα σας σε μακροχρόνια βάση, τότε σίγουρα θα είστε ήδη familiar με το αντικείμενο. Βάλτε τα δυνατά σας να μάθετε καλά τις απαιτήσεις του σχολείου σας και δε θα έχετε κανένα πρόβλημα.
Μην ξεχνάτε οτι
- Το κάθε σχολείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις. Μή διστάσετε να προτείνετε κάποιο νέο σύστημα διόρθωσης στο σχολείο σας αν νομίζετε οτι είναι καλύτερο.
- Ο τρόπος γραφής σας όταν διορθώνετε γίνεται παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά. Η γραφή σας θα πρέπει να είναι καθαρή, όμορφη και αν δυνατόν cursive (δείτε το άρθρο για το handwriting για περισσότερες πληροφορίες). Ακόμη και σε μια Reception Class, στη μέση της χρονιάς πολλά παιδιά θα είναι πλέον σε θέση να μπορούν να διαβάσουν τα όσα γράφετε.
Καλή επιτυχία!!!
Χριστίνα Π.